سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حوری آسمان

گوشه هایی از نامه ی پربار آبراهام لینکلن رئیس جمهور آمریکا به معلم پسرش:

به پسرم درس بدهید، اگر با کارو زحمت خویش یک دلار کاسبی کند بهتر از آن است که جایی روی زمین پنج دلار بیابد.

می دانم که وقت می گیرد اما به او بیاموزید از باختن پند بگیرد و از پیروز شدن لذت ببرد. او را از غبطه خوردن برحذر دارید. به او نقش و تاثیر مهم خندیدن را یادآور شوید. اگر می توانید به او نقش موثر کتاب در زندگی را آموزش دهید. به او بگوید تعمق کند. به پرندگان در حال پرواز در دل آسمان، به گلهای درون باغچه و به زنبورها که در هوا پرواز می کنند دقیق شود.

به پسرم بیاموزید که در مدرسه بهتر این است که مردود شود اما با تقلب به قبولی نرسد. به پسرم یاد بدهید با ملایم ها ملایم و با گردن کشها تا می تواند مدارا کند. به او بگویید به عقایدش ایمان داشته باشد. حتی اگر همه برخلاف او حرف بزنند.

به پسرم یاد بدهید که همه ی حرفها را بشنود و سخنی را که به نظرش درست می رسد انتخاب کند. ارزش های زندگی را به پسرم آموزش دهید. اگر می توانید به پسرم یاد بدهید در اوج گرفتاری تبسم کند. به او بگویید که تسلیم هیاهو نشود و اگر خود را بر حق میداند پای سختش بایستد و با تمام قوا بجنگد. در کار تدریس به پسرم ملایمت به خرج دهید اما از او یک نازپرورده نسازید. بگذارید که او شجاع باشد. به او بیاموزید که به مردم اعتقاد داشته باشد.

 

کار، زحمت، پندگرفتن از باختها، لذت بردن از پیروزیها، نقش مهم کتاب در زندگی، تعمق و اندیشه در آفریده های خدا، مدارا با افراد، ایمان داشتن به عقاید، تبسم در اوج گرفتاری، شجاع بارآمدن...

سوره ی آل عمران آیه ی 191: آنهایی که در  هر حالت خدا را یاد کنند و دائم فکر در خلقت اسمان و زمین کرده و گویند پروردگارا این دستگاه با عظمت را بیهوده  نیافریده ای.

سوره ی نساء آیه ی 63: از منافقان روی بگردان ولی با گفتار دلنشین و موثر با آنان سخن بگو.

سوره ی نساء آیه ی 95: خدا مجاهدان فداکار به مال و جان را به بازنشستگان ، بلندی و برتری بخشیده و مجاهدان را بر بازنشستگان به اجر و ثوابی بزرگ برتری داده.

سوره ی نساء آیه ی 36: در حق همه نیکی و مهربانی کنید.

خدایا نعمت اندیشه و اندیشیدن را از ما مگیر...

 


نوشته شده در جمعه 89/9/26ساعت 9:8 عصر توسط حوری آسمان نظرات ( ) |


Design By : Pichak